Sunday, November 16, 2008

MASA OH MASA

"Demi masa, sesungguhnya manusia itu di dalam kerugian, kecuali orang-orang yang beriman dan beramal soleh. Yang berpesan-pesan dengan kebenaran serta berpesan-pesan dengan kesabaran"
Surah Al-Asr (1~ 3)
Inilah surah yang diajarkan kepada anak-anak di tadika. Bukan sekadar lafaz semata tetapi untuk diamalkan. Masa datang dan pergi dan tak akan kembali lagi. Begitu cepat masa berlalu dan sedar tak sedar kita dah berada di pertengahan November. Sekolah dah mula bercuti tetapi di Tadika Pintar Bistari kami masih ada seminggu lagi untuk bersama anak-anak. Sayang melepaskan mereka bercuti sementelah di tadika banyak perkara yang boleh diajar walaupun peperiksaan dah tamat apatah lagi pada anak-anak 6 tahun yang akan menjejaki alam persekolahan darjah 1 di sekolah kebangsaan.
Namun begitu, ilmu tidak akan kami biarkan begitu saja. Bermula 1 Disember nanti, kami akan menerima anak-anak baru dalam program Pra-tadika kami yang akan dibuat di semua cawangan Tadika Pintar Bistari. Dan anak-anak ini sememangnya akan lebih teruja untuk belajar di tadika dan berjumpa dengan cikgu-cikgu baru. "SELAMAT DATANG SAYANG"

No comments:

Post a Comment