Monday, August 31, 2009

LAWATAN GURU















Gambar-gambar ini adalah kenang-kenangan sewaktu lawatan guru ke Kuala Lumpur pada 27 & 28 Jun 2009 yang lepas. Pihak tadika menyediakan sebuah bas dengan disertai oleh guru-guru yang senior dan mana-mana yang dah berkahwin tu, boleh bawa pasangan dan anak masing-masing.
Destinasi awal ialah Masjid Putrajaya yang memang terkenal dengan keindahan senibinanya dan kemudian mereka mengelilingi Botanical Garden dengan menaiki trem di samping melihat pemandangan di sekelilingnya yang penuh kehijauan. Kalau nak menapak, jenuh sangat-sangat...
Mereka check-in di Wisma Belia, dan sebelah malamnya meninjau-ninjau (window shopping dan bershopping) di kawasan Jalan Tuanku Abdul Rahman yang sememangnya tempat membeli-belah yang terkenal dan harganya boleh tahan juga. Tetapi kena tahan-tahankan juga sebab keesokan harinya mereka punya agenda SHOPPING SAKAN Di Nilai 3.
Ahad, selepas check-out, mereka ke KLCC. Awal rancangan, ke Menara KL dulu tapi sebab dah ramai yang tak sabar nak ke Aquaria, jadi batalkan aje rancangan tu.
Waktu masuk ke Aquaria adalah 11 pagi. So masa luang yang ada tu, sekadar "window shopping" ajelah sebab tempat standard, hargapun standard jugaklah.
Di Aquaria, tentunya anak-anak teruja melihat hidupan air yang bermacam rupa dan saiznya. Mak Ayah pun sama juga. Yelah, bukan selalu dapat menyelam kat dalam laut tengok ikan. Kalau tengok ikan pun, yang dah nak dibuat lauk. Itupun kecil-kecil aje.
Mereka juga berpeluang melihat 2 penyelam memberi ikan makan. "Feeding Time" adalah masa yang ditunggu-tunggu. Memang menyeronokkan!
Destinasi seterusnya adalah Nilai 3. Disebabkan ana sekeluarga pulang ke Kuantan, so tak dapatlah join sama ke sana. Dengar ceritanya, sarat bas dengan tikar-tikar dan hasil shopping masing-masing. Tak apalah, bukannya selalu. lagipun boss dah bagi bonus.
Walaupun penat berlawatan selama 2 hari, tapi mereka seronok sakan. Dan paling seronok di antara yang seronok tu adalah sebab lawatan ni boss yang sponsor. "FOC"






No comments:

Post a Comment