Thursday, September 17, 2009

FORUM MUSLIMAH

Alhamdulillah, forum muslimah berjalan dengan lancar seperti yang telah dirancang. Program dimulakan dengan alunan ayat-ayat suci Al-Quran surah Al-Baqarah 183 ~ 187 yang dibacakan oleh Pn. Faizah Sihap dari Cawangan Tmn. Scientex (1) sementara terjemahan ayat dibacakan oleh Pn. Norafizah Salleh dari cawangan Tmn. Kota Masai (2). Forum diselangselikan dengan tayangan multimedia yang memaparkan realiti ketidaksejahteraaan wanita di Malaysia serta di peringkat global.
Para hadirat yang hadir sangat berpuashati dengan kupasan-kupasan yang dibentangkan, yang mana ianya banyak berkait rapat dengan permasalahan wanita, yang dilihat dari perspektif Islam.
Walaupun di luar sana sejuk kerana hujan tetapi di dalam Ballroon TS Hotel panas dengan isu-isu terkini yang dibincangkan, permasalahan sosial, pendedahan kepada isu-isu feminism, krisis sosial, kesetaraan gender, diskriminasi, poligami, pekerjaan dan keadilan sosial.
Di akhir program ini, pengerusi majlis, Pn. Shawariah merakamkan setinggi-tinggi penghargaan kepada semua ahli panel, guru-guru, peserta dan Muslimah yang menghadiri forum ini serta semua warga kerja yang terlibat secara langsung mahupun tidak langsung dalam menjayakan forum. Insyaallah, sekiranya diberikan kesempatan, forum @ yang seumpamanya akan diadakan lagi di masa-masa akan datang.


No comments:

Post a Comment