Monday, August 25, 2008

PROGRAM PEMANTAPAN GURU


Lihatlah hasil kreativiti kami !!

18 ~ 20 Ogos 2008


Tika murid-murid tadika bercuti, waktu inilah pula cikgu-cikgu ana perlu menjalani kursus dalaman bagi memantapkan mereka dalam pengajaran dan pembelajaran. Program yang serupa juga telah dijalankan tahun lepas dan insyaallah akan dijalankan pada tahun-tahun akan datang dengan sebanyak boleh penambahbaikan, sekiranya ada.

Dalam program ini, para guru didedahkan dengan NPC (National Preschool Curriculum), 6 komponen dalam NPC, Thematic Mapping dan bengkel-bengkel seperti buat buku dan problem solving. Di samping itu, program yang memang tak boleh ditinggalkan dalam setiap kursus dalaman adalah teknik-teknik mengajar mental aritmetik (sempoa) dan programme reading.
Alhamdulillah, dengan program pemantapan 3 hari ini, nampak gayanya cikgu-cikgu senior dahpun semakin mantap dan yang junior tu, insyaallah akan mengikut jejak langkah mereka. "Hendak seribu daya, tak nak seribu dalih".

Dengan pengalaman mengadakan kursus sebegini, insyaalah kalau ada ibubapa @ pengusaha tadika yang berminat untuk belajar, boleh ana uruskan. Contact aje ana untuk perbincangan selanjutnya.


No comments:

Post a Comment